torsdag 9 mars 2017

Januari, februari och en del av mars

YO

De senaste 2 månaderna har varit a real fucking rollercoaster. Året började otroligt dåligt men jag tänker inte ta upp det eftersom jag har försökt på alla sätt förtränga minnet av nyåret. Men hursomhelst så var Januari ganska hemsk till en början men blev bara bättre och bättre.

På basis av denhär fylleselfien med Caramia och Saga kan jag tryggt säga att 1.1.2017 började med sjuk krabbis och en slight morkkis. Hade dock typ världens coolaste silver eyeliner som jag kommer ta fram igen 30.12 

Nyåret firades hos Lotta, festen gick ur spår rätt så fort och jag och resten av städteamet fick städa hela huset, gården och åkern vid Lotta 5 på morgonen. Huset var inte så farligt att städa men jag var en emotional trainwreck just då så jag höll på att gråta medan jag plockade fimpar mellan Lottas terass plankor.

Nästa dag märkte vi hur hela terassräcket var sönder och vi blev värsta detektiverna, gick igenom allas mystoryn och vi frågade alla vem som kan ha söndrat den. Än idag är detta ett mysterium.

Under nyåret var Mara i Österriket med sin pappa. Jag saknade honom real bad. På sistone har jag faktiskt blivit galet nykär i honom. Han är fantastisk. Älskar dej <3.

Från Österrike fick jag typ världens bästa tuliaiset. Vantar, godis, toblerone, tofflor, tuggis och EN SIXPACK MED REDBULL! true love or what?


Gick på en frulle dejt med Mara till Date + Kale i kamppen. REKOMMENDERAR sjukt god vegan mat, om du äter varm mat där så smaka på deras coconut curry!!
Har ni redan lagt märke till temat av fula bilder? Jag tar så sällan bilder med min actual telefon kamera. Jag använder helt för mycket snapchat dit alla fina bloggbara bilder försvinner. Lägger bilder på mystory och de finns kvar i 24h och så går jag runt i en vecka eller två och hatar att jag att inte sparat bilden. UGH Gud vilket i-lands problem.

Get ready att se en massa bilder på mig :) sorry not sorry (:

Fick typ världens bästa födispresent i hela världen av Mara <3 *spoiled*

En outfit som jag gilla sjukt mycket! Det ser ut som att jag hoppat ut ur min filosofi lärares klädskåp men  I don't mind :)




Skaffade glasögon!! Dom övre fafa-glasögonen är identiska till ett par som Sara har och de andra är typ precis likadana som hennes andra par. Inte bara med glasögon men det känns som att jag omedvetet följer i Saras fotspår ganska långt. Har märkt på sistone en massa likheter mellan oss. Jag och Lisa är inte lika och Lisa har nog inte gått i samma riktning som Sara åtm. inte skolvis. 

Just nu önskar jag att min framtid skulle se typ ut såhär: 
-Studera i Bryssel på tvåan i SSB (fingers crossed att jag kommer in)
-Ta studenten 
-2 mellan år för att jobba och resa
-Studera journalistik på universitet utomlands, typ Prag, Lissabon, Madrid eller någonstans i Italien.
-Få direkt jobb som journalist och bli miljonär och sedan skriva en bok om mitt liv och flytta till en paradis ö utanför Australien typ.


Så blev det februari och gammeldans tider. Jag fungerade som speaker på SiGys gammeldans och jag fungerade som Nettes glam squad till hennes gammeldans. 


Resultatet på Nettes hår, hon har typ världens finaste håret att styla!!

Fick ingen bra bild på hennes smink men det gjorde jag också. Must say, jag är ganska nöjd med mig själv. Hit me up om ni behöver en sminkning eller en hair-do :))

14.2 var det alla-hjärtans dag, före den dagen var jag en hater men DAMN jag är hooked. På morgonen när jag vaknade gick jag i duchen. När jag kom ut och skulle byta om var jag säker på att någon gick förbi mitt fönster. Jag rusade till köket för att berätta det för Lisa men då såg jag Mara komma in från terass dörren med en blombukett och choko <333 #goals eller hur??

Fick dom sötaste blommorna till valentines day av Mara <3
Ja just det, gammeldans efterfesten. Jag var inbjuden till gammlas dans efterfesten på skattis. Fyfan så långt borta de e btw. Det var en sjukt lyckad fest för min del, jag blev aningen full, dansade massor och såg en massa drama go down. I bilen påväg till Lotta höll jag i Annis huvud eftersom hon var helt lös och kunde inte sitta själv. Vi stannade bilen ett par gånger för att Anni skulle spy men annors gick allting bra. Nästa dag skulle vi packa för att åka till Budapest.

Typ den enda bilden på mig och Mara som inte är en selfie. Denhär tog vi på skattis, creds ti fotografen Anni xD
Budapest kommer kanske i ett annat inlägg om jag orkar men det var en riktigt lyckad resa, fick se Sara å Frida och gjorde en massa turistiga saker :)

Jag nämnde att jag önskar att jag skulle kunna studera i Bryssel på tvåan. SSB (scandinavian school of Brussels) har tre lediga platser och jag önskar sååå att jag kunde vara en av dem. Jag ska tills måndagen ha skickat in en ansökan och mina betyg samt föräldrarnas tillåtelse och eventuellt rekommendationsbrev om jag hinner få dem eftersom jag var ganska sent ute med förfrågan. Men att studera där skulle innebära att bo på campus i en skandinavisk skola i Bryssel och min logi, mat och skolavgift skulle täckas av Kulturfonden. Fyfan så najs!!! Är sjukt taggad att möjligtvis ha en liiten liten chans att komma in men är också ganska ångestfylld om VAD OM JAG KOMMER IN? jag missar gammeldansen, jag bor inte hemma, jag är borta från alla mina vänner, vad om de inte vill vara min kompis efter det och hur fan ska jag klara mig utan Mara? Har blivit slightly attached på sistone moch jag är sjuukt närhetsberoende av honom. Idk, kanske jag borde lugna ner mig eftersom det är så sjukt liten chans att komma in och let's face it, mina vitsord är inget att hurra över. 

Tack för att du läste !

(Förlåt mig för dom sjuukt dåliga bilderna i dethär inlägget, lovar att förbättra mig!)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar